Firma, do ktorej portfólia patria značky ako Milka, Cadbury, Oreo,
Toblerone či 7Days, uviedla, že v 2. štvrťroku vykázala čistý zisk 944
miliónov USD (848,54 milióna eur), čo na akciu predstavuje 69 centov.
Oproti rovnakému obdobiu minulého roka vzrástol zisk o 26,3 %.
Po úprave o mimoriadne položky zaznamenala cukrovinkárska spoločnosť
zisk na akciu na úrovni 76 centov. Mondeléz tak prekonal očakávania
trhov, ktoré počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 69 centov.
Zisk výrazne podporilo zvýšenie tržieb. Vzrástli o 17,1 % na 8,51
miliardy USD. Dopyt zákazníkov po výrobkoch spoločnosti je totiž naďalej
výrazný napriek tomu, že firma niekoľkokrát zvýšila ceny.
"Záujem zákazníkov o naše výrobky je stále vysoký," povedal finančný riaditeľ firmy Luca Zaramella. To sa týka divízie čokolády aj sušienok.
Spoločnosť zaznamenala dvojciferné zvýšenie tržieb na organickej báze vo
viacerých regiónoch vrátane Európy, Severnej a Latinskej Ameriky.
Mondeléz teraz očakáva, že tržby na organickej báze za celý rok vzrastú o
viac než 12 %. Pôvodne firma počítala s 10-percentným rastom.
(1 EUR = 1,1125 USD)